bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Namirnice bogate antioksidansima

Namirnice bogate antioksidansima

AdminAdmin
Glavni urednik
22931
Korisne namirnice

Namirnice koje su bogate antioksidansima su od vitalnog značaja za naše celokupno funkcionisanje. Ove "magične" namirnice ne samo da poboljšavaju naše zdravlje, već i povećavaju našu vitalnost. One su najzdravije i najhranljivije, a često i najukusnije. Antioksidans je naziv za grupu elemenata koji štite ljudske ćelije od oštećenja, obično uzrokovanih slobodnim radikalima. Oni mogu značajno oštetiti naš imuni sistem.

Slobodni radikali su atomi koji se formiraju tokom prirodnih metaboličkih aktivnosti našeg tela. Ostali faktori kao što su pušenje, zračenje, zagađenje i pesticidi takođe doprinose stvaranju slobodnih radikala. Antioksidansi se obično nalaze u hrani i utiču na zdravlje našeg tela.

Istraživanja su pokazala da ljudi koji u svakodnevnu ishranu uključuju hranu bogatu antioksidansima imaju manji rizik od razvoja raznih bolesti, uključujući rak. Najpoznatiji antioksidansi su vitamin A, C i E, mangan, cink i selen.

Namirnice bogate antioksidansima

Postoje različite namirnice koje sadrže visok nivo antioksidanata. Neke od najpoznatijih su:

• Šargarepa, brokoli, slatki krompir - batat, breskve, paradajz i voćni sokovi su bogati vitaminom A.

• Agrumi kao što su limeta i pomorandža, zeleno lisnato povrće i paradajz su odlični izvori vitamina C.

• Zeleno povrće kao što su kelj i spanać su dobri izvori antioksidansa luteina. Sada je vreme da spomenemo koliko je korisna čorba od spanaća.

Šumsko voće i jagode su antioksidansi

• Voće kao što su šljive, jabuke, mango, ananas, roze grejpfrut i suve šljive takođe sadrže visok nivo antioksidanata.

• Bobičasto voće, uključujući jagode, kupine, maline, trešnje i borovnice imaju visok sadržaj antioksidansa (antocijanina).

• Brokoli i drugo povrće kao što su karfiol, kupus i prokelj takođe su puni antioksidanata (indola). Jedite više barenog brokolija i supe od karfiola.

• Orašasti plodovi (orasi, kikiriki, lešnici), semenke suncokreta, ulje od jetre bakalara, suncokretovo ulje i zeleno lisnato povrće su bogati vitaminom E.

• Suvo voće kao što su kajsije, urme i suve šljive su bogate antioksidansima (beta karoten).

• Mahunarke kao što su Pinto pasulj, klice soje i sve ostale mahunarke su bogate Geninsteinom (moćnim antioksidansom).

• Žitarice kao što su proso, ječam, kukuruz i ovas su pune antioksidanata. Ovsene pahuljice, na primer, odličan su početak dana.

• Čaj – piće koje pijemo svakog jutra je bogato antioksidansima poznatim pod imenom flavonoidi. Da biste svoj meni učinili raznovrsnijim, preporučujemo vam da koristite različite vrste čaja.

Riba je bogata antioksidansima
Fotografija: Yordanka Kovacheva

• Riba, piletina, žitarice i crveno meso imaju visok sadržaj selena i cinka.

• Nedavna istraživanja pokazuju da čaša crnog vina takođe pruža dobru količinu antioksidanasa.

Uzimanje antioksidanata, praćena zdravim načinom života, omogućiće vam da ostanete u formi čak i u starosti. Istraživanja su pokazala da postoji bezbroj koristi od konzumiranja namirnica bogatih antioksidansima.

Redovno uzimanje antioksidantne hrane štiti i poboljšava vid jer štiti mrežnjaču od slobodnih radikala i oštećenja. Takođe smanjuje stopu degenerativnih bolesti oka, kao što je katarakta. Prirodni antioksidansi, poput vitamina, jačaju imuni sistem i čine ga otpornim na viruse i infekcije poput prehlade i gripa. Oni takođe pomažu u usporavanju procesa starenja štiteći ćelije od slobodnih radikala, za koje se smatra da su glavni uzrok starenja.

Da li želite da vaša koža ostane mlada i da je zaštitite od bora? Ako želite, trebalo bi da jedete hranu bogatu antioksidansima, koji poboljšavaju kožu i čine je elastičnijom. Antioksidansi pomažu i u prevenciji nekih karcinoma, posebno raka prostate i raka dojke. Slučajevi pojave srčanih oboljenja su značajno niži kod osoba koje svakodnevno uzimaju antioksidante.

Pošto namirnice bogate antioksidansima štite od velikog broja bolesti i imaju bezbroj drugih blagotvornih efekata, trebalo bi da se fokusirate na njih prilikom planiranja dnevne rutine ishrane.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest