Smrznute namirnice su u stvari korisne

1 od 3 Fotografije
Smrznuto jagodičasto voće

Sledeći put kada kupujete, nemojte izbegavati smrznute namirnice. Većina ne kupuje smrznuto voće i povrće, jer misli da ono ne može imati hranljivu vrednost kao i sveže namirnice. Ali prema novim istraživanjima, to je samo pitanje imidža i smrznuta hrana je u stvari korisna.

Iako se pomenuto istraživanje finansira od strane Fondacije za smrznute namirnice, dijetolozi tvrde da je to ipak istina. Istraživanja pokazuju da osobe koje redovno pune svoje zamrzivače voćem i povrćem, jedu mnogo više namirnica koje su bogate hranljivim materijama od osoba koje konzumiraju isključivo sveže namirnice.

Ljubitelji smrznutih namirnica imaju znatno veći unos važnih elemenata i materija kao što je kalijum, kalcijum i vlakna. To potvrđuju i nutricionisti koji nisu učestvovali u istraživanju. Dijetolozi tvrde da je u krajnjem slučaju dobar bilo kakvo voće ili povrće nego da se ono nikako ne konzumira. Tj. bolje je i smrznuto da se jede nego da se uopšte ne jede.

Istraživanje, koje je sprovedeno od strane dr. Murijina Storija, člana Američke asocijacije za ishranu, analizira podatke nacionalnog istraživanja o zdravlju i ishrani dece i odraslih u SAD. Naučnici su uporedili osobe koje su konzumirale smrznuto voće i povrće sa osobama koje nisu nikako konzumirale, i to u periodu od 2011. do 2014. godine.

Ustanovili su da osobe koje konzumiraju smrznute namirnice su imale više različitih namirnica od odnih koji nisu nikako konzumirali smrznuto voće i povrće. Osim toga, prva grupa je imala veće količine hranljivih materija, među kojima je i kalijum, dijetetska vlakna, kalcijum i vitamin D.

Ekspert za ishranu, Lara Mec, kaže da smrznute namirnice su odlična zamena svežim namirnicama. Ona preporučuje klijentima smrznuto voće i povrće kada nema svežih namirnica. Mec kaže da se namirnice zamrzavaju kada dostignu maksimalnu zrelost i sadrže dosta vitamina i antioksidanata.

Niski nivoi sadržaja važnih materija kao što je kalijum, kalcijum, vlakna i vitamin D predstavljaju problem za zdravlje, budući da vode do pojedinih oboljenja. A nizak nivo važnih materija je upravo zbog nedovoljnog unosa voća i povrća. Ova razlika se može nadoknaditi konzumacijom smrznutih namirnica.

Njihovi konzumenti imaju veći unos vitamina A i C, a takođe i viši nivo drugih važnih elemenata.

Specijalisti preporučuju unos između pet i devet porcija voća i povrća dnevno, a istraživanje je ustanovilo da samo 33% odraslih Amerikanaca poštuje to pravile kada je u pitanu voće, a 27% kada je reč o povrću.

Prednost smrznutih namirnica u odnosu na sveže jeste duži rok trajanja, dobro pakovanje koje ih štiti od spoljašnjih prljavština na putu od prodavnice do kuće.

Neke osobene kupuju smrznuto voće i povrće, jer ne znaju kako da spreme ili im se ne sviđa razlika u ukusu kada uporede sa svežim. Međutim, postoji veliki broj recepata sa smrznutim namirnicama, a rezultat je neverovatan. Tako da slobodno možete koristiti smrznute namirnice, samo vodite računa pri izboru i izbegavajte namirnice sa konzervansima.

Možete i sami da zamrznete voće i povrće, ako ne stignete da ga na vreme pojedete i ako postoji opasnost da istruli.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji