Namirnice za zdravu crevnu floru i dobru peristaltiku

1 od 5 Fotografije
miso

/undefined Zdravlje crevne mikroflore je od neprocenjivog značaja. Bez nje nije moguće da se odvija normalno varenje, što znači da će svi organi i sva tkiva u telu postradati ako u telu nedostaju hranljive materije. Za dobro funkcionisanje mikroorganizama u crevima je važno da znamo čime se hranimo.

Top 5 namirnica koje pomažu u održavanju i normalizovanju crevne mikroflore.

1. Mlečni proizvodi, obogaćeni probiotskom mikroflorom. Da biste odabrali najkorisnije namirnice, koje sadrže bifido i laktobacile, obratite pažnju na kiselo mleko sa oznakom - bio, što ukazuje da proizvod sadrži žive probiotske mikroorganizme (biokiselo mleko, biokefir..)

2. Acidofilni napici. Najčešće na rafovima zdrave hrane možete sesti acidofilno mleko i acidofilno kiselo mleko. Acidofilno mleko se dobija tako što mu se dodaju enzimi sa acidufilusom. Njegova konzistencija predstavlja viskoznu tečnost, a ukus podseća na prirodno kiselo mleko ili slatko. Da bi se dobilo acidofilno kiselo mleko (sa gušćom teksturom), osim acidofilnih bakterija, mleku se dodaje mešavina mlečnih streptokoka. Ovi korisni obogaćeni acidofilni proizvodi obično imaju nizak sadržaj masti. Ovi napici pomažu u lečenju želudačno-crevnih oboljenja, pomažu u snižavanju holetserola i smanjenju rizika od alergija.

3. Fermentisani proizvodi od soje (tempe, miso, nato). Oni su odlični izvori proteina i enzima, a takođe i korisnih bakterija, koje se dobijaju fermentacijom. Između ostalog, nuso sadrži preko 160 korisnih bakterija, koje održavaju normalnu crevnu floru, suzbijaju patogene mikroorganizme i stimulišu peristaltiku. Takođe, prirodni proizvodi od soje pomažu u sprečavanju kardiovaskularnih oboljenja i raka.

4. Kiseli kupus. Retko da postoji osoba na našim prostorima da nije probala kiseli kupus. Pravi se tako što se posoljeni kupus ostavlja da se fermentiše. Ova metoda obezbeđuje posebnu bakterijsku sredinu, povećava vitamine u kupusu (vitamin C), poboljšava usvajanje hranljivih materija (posebno aminokiselina i gvožđa). Neke bakterije, koje se javljaju kao posledica fermentacije, deluju kao prirodni antibiotici i usporavaju aktivnost patogenih bakterija u crevima.

5. Proizvodi, koji su izvori prebiotika (inulina i laktuloze), špargla, luk, beli luk, kupus, artičoka. Prebiotici priadaju korisnim crevnim mikroorganizmima, ali oni su hrana korisnim bakterijama i održavaju njihovu efikasnost. Ne usvajaju se u crevima i želucu, pebiotici slobodno prolaze kiselu sredinu netaknuti i u debelom crevu stimulišu rast korisnih bakterija.

Ove materije daju energiju bakterijama koje se već nalaze u crevnoj mikroflori - bifidobakterije i laktobacili. Patogeni mirkoorganizmi nisu u stanju da ih iskoriste, pa zato unos prebiotskih vlakana putem hrane selektivno aktvira mirkoorganizme u crevima koji imaju korisnu ulogu - probiotike.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji