Bonapeti.rs»Članci»Ishrana kod problema»Kako da se izborimo sa usporenim metabolizmom

Kako da se izborimo sa usporenim metabolizmom

Iliana AngelovaIliana Angelova
Početnik
4187
Kako da se izborimo sa sporim metabolizmom

Metabolizam i velika kilaža su usko povezani - to zna većina ljudi danas. Usporen metabolizam je glavni razlog gojaznosti.

To nije uvek tako, zato što na gomilanje kilograma utiče količina kalorija koja se uzima dnevno, i to je mnogo više od onoga što se troši. Šta radi naše telo sa viškom kalorija? Gomila ih u obliku masti. Težina zavisi od kaloričnog balansa više od metabolizma. Šta se ustvari krije iza pojma metabolizam?

Ako treba da se definiše na neki način, metabolizam je ukupnost biohemijskih reakcija koje se dešavaju u organizmu. One su odgovrne za to da li će energija uzeza u obliku kalorija kroz hranu biti čuvana ili oslobođena. Zato se u svesti ljudi nastanilo shvatanje da metabolizam određuje težinu, i ako je spor, znači da je težina prekomerna.

Ustvari, pod spor ili brz metabolizam se podrazumeva brzina metaboličkog procesa. A brzina metabolizma je vreme za koje telo gori kalorije.

Nivo metabolizma zavisi od različitih faktora - gena, zdravstvenog stanja, načina života itd.

Postavlja se pitanje da li čovek može da utiče na metaboličke procese? To je potpuno moguće. Postoji mnogo faktrota koji potpuno svesno mogu da regulišu volju čoveka. Oni menjaju brzinu sa kojom telo goti uzete kalorije sa hranom i može izbeći gomilanje masti u telu. Evo nekih osnovnih;

1. Način ishrane

Kako da se izborimo sa usporenim metabolizmom

Način ishrane je veoma važan. Ekstremne dijete uopšte nisu odgovarajuće, zato što brz efekat nestaje u trenutki. Režim ishrane treba da se pripremi individualno i da bude u skladu sa ličnim potrebama. Uzimanje kalorija se određuje od individualnih osobina čoveka i njegovog načina života. Treba da se uzima hrana, bogata proteinima u svakom jelu, da se ne gubi mišićna masa. Preostala količina potrebnih kalorija se raspoređuje među ugljenim hidratima i korisnim mastima.

2. Treninzi za povećanje mišićne mase

Jedan od važnih razloga za usporen metabolizam je većina masti umesto mišića. Jaki treninzi su ono što će pomoći manjem gubitku mišićne mase nakon ograničenog unosa kalorija.

Kako da se izborimo sa usporenim metabolizmom

3. Aktivan način života

Svaki pokret gori kalorije, a ukoliko samo sedimo, masti se gomilaju. Zato je aktivan način života toliko važan. Svaki put kada je izbor pokre, metabolizmu ne ostaje ništa drugo nego da prati aktivan ritam tela.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest