Bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Tahini od semenki bundeve - koristi i primena

Tahini od semenki bundeve - koristi i primena

Iliana AngelovaIliana Angelova
Početnik
4187
Tahini od semekni bindeve - koristi i primena

Jedna od najkorisnijih dijetalnih namirnica je tahini. Neizostavan je deo zdrave ishrane, a odlikuje se neponovljivim prijatnim ukusom.

Tradicija ishrane sa ovim kulinarski iskušenjem potiče sa istoka, gde su semenke i orašasti plodovi mleveni da bi se dobila homogena mešavina kremaste teksture.

Tahini od susama je stekao reputaciju najpopularnijeg proizvoda ove grupe. Nude ga u dve varijante - belo i tamno.

Prijatan prehrambeni proizvod dostupan je i od drugih semenki i orašastih plodova - oraha, lešnika, kikirikija, badema. Tahini od semenki bundeve će vas iznenaditi neočekivano dobrim ukusom i mnogim prednostima za zdravlje.

Koja su korisna svojstva tahinija od semenki bundeve?

Tahini

Sve vrste tahinija sadrže vlakna, proteine i korisne masti. Ljudsko telo ih lako apsorbuje, ne iritiraju želudac i dobro ih prihvata sistem za varenje. Oni potiskuju želju za konzumiranjem slatkiša i tako regulišu insulin. Takođe stvaraju osećaj sitosti i stoga su pogodna hrana za dijete za mršavljenje.

Dok tahini od susama obezbeđuje telu kalcijum, tahini od bundeve obezbeđuje magnezijum, cink i omega-3 masne kiseline. Poznato je da semenke bundeve sadrže triptofan, od kojeg zavise serotonin i melatonin. Zbog toga, za povećanje tonusa organizma i za dobar san, dobra ideja je tahini od semena bundeve. Možete ga uključiti u preliv za salatu ili sos za glavno jelo ili ga jednostavno jesti kašikom.

Kako pripremiti tahini od semenki bundeve?

Tahini od semenki bundeve

Recept za tahini od semenki bundeve je veoma jednostavan i brz. Sve što je potrebno je secko i malo strpljenja.

Potrebni proizvodi:

2 šolje sirovih semenki bundeve

2 kašike ulja ili maslinovog ulja

Način pripreme:

U široki pleh obložen papirom za pečenje sipajte semenke u ravnom sloju, malo poprskajte vodom i malo posolite. Pecite u rerni ugrejanoj na 180 stepeni oko 10-15 minuta dok ne dobiju zlatnu boju.

Ostavite da se semenke bundeve ohlade, prebacite u secka i meljite dok se ne dobije smesa kao brašno. Polako dodajte mast kroz otvor uz stalno mešanje. Mešajte dok smesa ne postane kremasta. Prebacite u staklenu teglu i čuvajte u frižideru.

Sa tahinijem od semenki bundeve se može napraviti kolači bez glutena, može se koristiti u sosevima i prelivima, ili pomešati sa medom i namazati na kriške hleba i keksiće.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest