Navike i ishrana koje opterećuju srce

Навици и храни, които натоварват сърцето

Srce je glavni organ kardiovaskularnog sistema, njegova funkcija se sastoji iz toga da pumpa krv po celom organizmu, da prenosi sve hranljive elemente, kiseonik, hormone i druge materije do tkiva i ćelija.

Zamislite idealnu mašinu gde svaki apaarat igra ključnu ulogu i najmanje izmene mogu dovesti do neispravnosti. Baš zbog toga, kada srce i krvni sudovi ne rade pravilno, onda se pojavljuju razna oboljenja kardiovaskularnog sistema i nije uvek lako da se one dijagnostikuju.

Navike koje opterećuju srce

Pasivni način života

Pasivni način života je jedan od glavnih razloga mnogih bolesti, koje vode do lošeg funkcionisanja kardiovaskularnog sistema: dijabetes, ateroskleroza i gojaznost. Redovne vežbe će pomoći da izbacite masne naslage u tkivima, a takođe ćete ojačati srce i učinićete krvne sudove elastičnijim.

Pušenje

Pušenje duvana ne vodi samo do plućne insuficijencije, kako su istraživanja pokazala, ova štetna navika vodi do skupljanja arterija, usporava srčani ritam, smanjuje količinu kiseonika koji srce dobija, što znači da srce teže ispumpava krv, a takođe tako doprinosi gomilanju masti i razvoju hipertenzije.

Nezdrava ishrana

Нездравословното хранене товари сърцето

Kao što možda znate, nezdrava ishrana koja je bogata mastima, nezasićenim kiselinama, rafinisanim šećerom, solju i belim brašnom je izuzetno toksična kombinacija za vaše telo. To znači da sve što vaš odrganizam ne može da izbaci kroz metabolične procese, to se dolaže u obliku masti u tkivima tela. Sa te strane, konzumiranja velike količine masti će dovesti do toga da krni sudovi i organi mnogo teško rade.

Nedostatak sna

Treba da spavate po 8 sati na dan da biste se brinuli o vašem srcu i da bi vaš odganizam mogao da se pripremi za novi radni dan. Hormonalni problemi koji su izazvani nedostatkom sna, mogu imati spospbnost razvoja problema sa srcem i probleme sa celim kardiovaskularnim sistemom.

Hrana, koja ubija srce

Energetski napici

Oni imaju koncentrisan sadržaj kofeina, šećera i konzervanasa. Slično kao drugi stimulansi, vremenski priliv energije je zato što se potropše zalihe energije organizma što može dovesti do problema sa srcem.

Alkohol

Солените храни натоварват сърцето

On takođe ima pogubno dejstvo na srce i krvne sudove, kao i na druge sisteme i organizmu. Zajedno sa svim tim alkohol u kombinaciji sa nekim lekovima ili masnom hranom može da dovede do pojave nekih srčanih bolesti.

So

Važno je da dnevno konzumirate ne više od 3.5-5 g soli. To se ne odnosi na ljude koji već pate od težih srčanih bolesti kao što je arterijska hipertenzija, ishemična bolest itd.

Masti u principu igraju važnu ulogu u radu oranizmu, ali ipak je daleko od istine da su sve masti korisne. Masnoća koja se nalazi u nekim namirnicfama se gomila u zidove sudova što posle može razviti aterosklerozu, kao i druge ozbiljne srčane bolesti.

Izuzetno je važno da se brine o vašem zdravlju i da ne konzumirate proizvode koji su štetni za srce, kao i da oganičite štetne navike za vaš kardiovaskularni sistem. To je takođe posebno važno za ljude koji imaju genetsku predispoziciju ili već imaju neke, čak i male srčane probleme.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji