Da li se goji od fruktoze u voću?

Da li se goji od fruktoze u voću?

Voće je oduvek smatrano za jedan od važnijih elemenata koji su obavezni ako se zdravo hranite. Mnogi ljudi koji su na dijeti se pitaju da li im fruktoza iz voća smeta da smršaju, posebno ako ih jedu samo pre spavanja.

Razlog pojave ovih tvrdnji je činjenica da u delu voća i u onima koji imaju mnogo fruktoze, nalazi se velika količina šećera.

Još je u 15 veku poznati doktor Paracelz govorio o tome, da samo ako konzumirate određeni proizvod u umerenim dozama, on je samo tada koristan za organizam. Ovaj princip se može slobodno iskoristit i za povrće.

Može li se ugojiti od voća sa visokim sadržajem fruktoze?

I tako, za voće se govori nekad negativno pošto ono sadrži takozvane proste šećere. Ti sastojci nemaju dobru reputaciju i nema ništa čudno tu. Pomažu kod ispiranja kalicijuma iz kostiju, uništavaju imunitet, pomažu stvaranju karijesa na zubima i osim toga izazivaju čak i zavisnost.

Fruktoza u voću

Prosti šećeri deluju na leptin, a to je hormon koji reguliše apetit. Drugim rečima, svojstva dovode organizam do toga da kada upotrebljavate slatko, osećate se gladni, pošto vas ne zasite. Ovde je važno da kažemo da postoji velika razlika između prirodne fruktoze i veštačke u hrani.

Problemi koji su povezani sa prostim šećerima dolaze kod nas zajedno sa raszvojem civilizacije. Naime, taka su proizvođači otkrili to da čovek sa zadovoljstvom kupuje slatko, šećer i zbog toga su počeli da ih dodaju svuda, čak i da je u malim količinama.

Danas ih možete naći ne samo u slatkišima, nego i u sosevima ili kuvanim jelima koji se prodaju u supermarketu. Mi smo stalno izloženi delovanju prostih šećera, što je najkraći put da smo zavisni od njih.

Šećer u voću

Ako voće sadrži proste šećere, da li to znači da treba da prestanemo sa njihovom upotrebno? NE! Razlika između čokoladne paste i prirodnog voća je takva da sa prvim dobijamo takozvani izolirani šećer "u društvu" drugih štetnih sastojaka. U ovim darovima prirode, osim voćnog šećera postoje drugi hranljivi sastojci: vitamini, minerali, enzimi, fitojedinjenje i druga biološki aktivna cenjena sredsta.

Fruktoza ili prosti šećeri

Međutim, koji je razlog što se fruktoza u voću od strane nekih ljudi uzima kao mnogo štetna, ne samo ako želite da smršate, nego inače.

I tako, razlog toga je što se poslednjih godina propagira da se fruktoza može koristiti kao zamena za šećer, za zaslađivanje napitaka na primer. Nažalost, pročišćena fruktoza uopšte nije zdrava, pošto njeg višak mnogo opterećuje jetru, povišava nivo triglicerida i vodi do takozvanog abdiminalnog gojenja. Ovde je važno da damo činjenicu da frutoza u voću ne vodi do takvog stanja, pošto sa jedne strane "potiska" od mikro- i makroelemenata, a isto tako i od vlakana koji se sadrže u njima.

I zbog toga, ako ste na dijeti ne treba da brinete o tome da li ćete se ugojiti od voća. Važno je da zapamtite da svakog dana treba da uzimate voće u umerenim količinama, pošto je samo onda koristan za organizam.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji