Koje su zdravstvene koristi slatkog krompira?

sladak krompir

Sladak krompir ili poznat još kao batat, potiče iz Centralne Amerike i raduje se širokoj popularanosti na svim kontinentima. Postoje najrazličitiji recepti za njihovu pripremu. Imaju unikatan ukus i aromu. Ovo povrće nije samo ukusno, već i veoma zdravo i definitivno zaslužuje mesto na vašem meniju.

Ako još uvek niste probali sladak krompir, vreme je da to promenite. Evo koje zdravstvene koristi oni nose.

Pre svega, sladak krompir ima visok sadržaj vitamina A, koji ima posebne super snage. On pomaže u izgradnji imunih ćelija koje se bore protiv patogena. Jedan slatki krompir srednje veličine sadrži više od 400% dnevnih potreba organizma za vitaminom A.

Ovo krtolasto povrće je prepuno vlakana, a ona su korisna za telo na toliko mnogo načina. Istraživanja pokazuju da pridržavanje dijete sa visokom konzumacijom vlakana pomaže ljudima sa dijabetesom tipa 2 da kontrolišu nivoe glukoze. Vlakna su takođe sjajna za smanjivanje holesterola, pomažu u održavanju zdrave težine i stimulišu redovno pražnjenje creva.

Sladak krompir je dobar izvor kalijuma, hranljive materije koja je od suštinskog značaja za normalno funkcionisanje ćelija. Njegov deficit u organizmu može da poveća krvni pritisak i rizik od kamenja u bubrezima, kao i da izazove druge zdravstvene probleme.

Batati su izuzetno korisni za oči. Bogati su beta-karotenom, koji je povezan sa organima vida, i poseduju antioksidansne moći zbog koncentracije vitamina C i E.

pečen sladak krompir

Takođe, sadrže holin - hranljivu materiju koja prihranjuje mozak. Pomaže u pamaćenju i učenju i ima protivupalno dejstvo. Sjajan su izvor mangana - minerala koji ubrzava metabolizam, razvoj kostiju i pomaže u apsorpciji vitamina.

Pored toga, slatki krompiri su puni magnezijuma koji održava ravnomeran nivo krvi u organizmu i stumiliše dragoceniji san tokom noći.

Da li je sladak krompir zdraviji od običnih?

Obe vrste imaju svoje dobre strane, ali slatki krompiri se nalaze malo više na rang listi. Da, oni su slađi, ali imaju mnogo manje kalorija i ugljenih hidrata u odnosu na bele krompire i sadrže više vitamina i hranljivih materija.

Da li sladak krompir pomaže u mršavljenju?

Vlakna u batatima pomažu da pobedimo glad na dva načina: dobro zasite i šećer u krvi održavaju stabilnim.

Definitivno je od značaja kako spremate i jedete slatke krompire. Naravno da je najbolja opcija kada su spremljeni i servirani na zdrav način - bez prženja, bez visokokaloričnih dodataka kao što su maslac, slanina, sir, kisela pavlaka. I obavezno konzumirajte kožu batata - sama po sebi ona je bogata vlaknima i hranljivim materijama.

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji