Šumsko voće

Šumsko voće

Šumsko voće je veoma koristan i ukusan dar prirode. Ovo voće je pravo uživanje za sva čula, a vole ga i deca i odrasli. Šumsko voće je aromatično, sveže i veoma korisno za srce i pamćenje. U šumsko voće obično spada svako sitno voće, koje nema košticu i semenke i može se jesti celo.

Vrste šumskog voća

Upoznaćemo vas sa najrasprostranjenijim vrstama šumskog voća:

Jagode - kultivisana baštenska jagoda jeste poznati potomak malih i aromatičnih divljih jagoda, koje rastu u uerenim pojasevima Amerike, Azije i Evrope. One spadaju u najpopularnije vrste voća u svetu.

Mešavina šumskog voća

Borovnice - one su jedan od najjačih antioksidanasa, a po tom pitanju prevazilaze i mnoge vrste povrća i voća. Sadrže moćne fitosupstance.

Brusnica - veoma moćan antioksidans, odličan izvor omega-3 masnih kiselina. Snižava nivo lošeg holesterola i štiti srce od raznih oboljenja.

Maline - imaju blago kiselkast ukus i veoma lepu crvenkastu boju. Maline imaju visok sadržaj vlakana i antioksidanasa.

Deluju tonizirajuće na ljudski organizam, neutrališu štetna dejstva slobodnih radikala. Maline se kao lek i namirnica koriste od davnina. Maline su odlično letnje voće koje je niskokalorično i sadrži ugljene hidrate koje organizam veoma lako usvaja.

Kupine - one su jedna od najegzotičnijih vrsta sitnog voća. Imaju crno - crvenkastu boju, slatko - kiseli ukus, koji malo naginje i na ukus vina. Kultivisana kupina je veoma blizak rođak jagodama i malinama.

Sastav šumskog voća

Zamrznuto šumsko voće

Šumsko voće je veoma bogato vlaknima, fitosupstancama i antioksidansima. Jagode su odličan izvor vitamina C, vitamina B5 i B6, antocianinima, flavonoidima, dijetetskim vlaknima, omega - 3 masnim kiselinama, bakrom, manganom, magnezijumom. Takođe, jagode su bogate i folnom kiselinom i kalijumom.

Maline su odličan izvor antikancerogenih materija, antocinanina, kalcijuma, folne kiseline, vitamina A, C i E. Borovnice sadrže fitosupstance, magnezijum, vlakna, vitamin A i C, kalcijum, gvožđe. Brusnica je takođe prava riznica dijetetskih vlakana i vitmina C. Kupine su bogate mineralima, vlaknima, antioksidantima i velikim količinama vitamina C.

Odabir i čuvanje šumskog voća

Uvek birajte sveže šumsko voće, koje izgleda lepo i sočno. Izbegavajte ono voće sa flekama i tragovima truljenja. Obratite pažnju da šumsko voće ne bude previše meko, jer to znači da nije u potpunosti sveže. Šumsko voće relativno brzo propada, pa zbog toga nije pgodno za duže čuvanje.

Musli sa šumskim voćem

Izbegavajte da kvasite šumsko voće, posebno ako ga nećete odmah konzumirati, jer se može veoma brzo ubuđati. Ako želite da uživate u šumskom voću i kada mu pođe sezona, možete ga zamrznuti u zamrzivaču. Narvno, zamrznuto šumsko voće možete naći i u velikim lancima prodavnica u svako doba godine.

Šumsko voće u kulinarstvu

Bez sumnje, najukusnije je sveže šumsko voće, a ujedno i najkorisnije, što se tiče materija i sadržaja. Ovo voće ima široku upotrebu u kulinarstvu.

U kulinarstvu se najviše koriste jagode i borovnice, a odmah za njima se najviše koriste kupine i maline. U pojedinim zapadnim zemljama iskusni kulinari koriste šumsko voće za pravljenje soseva, kojima se prelivaju jela sa mesom.

Šumsko voće je odlična dopuna sirevima, a takođe se odlično slaže i sa belim vinom i šampanjcem. Iako se koristi za mnogo šta, šumsko voće je nezamenljivi sastojak u pravljenju deserata.

Šumsko voće se koristi i za pite, mafine, kolače, čizkejkove. Ono može biti odlična dekoracija za torte i paste, a od šumskog voća se prave i odlični džemovi i slatka. Fantastično se ovo voće kombinuje sa mlekom, a takođe se koristi i za voćne salate i šejkove. Od šumskog voća se prave odlični sokovi. Šumsko voće se može sušiti, a tako se koristi za pravljenje kolača i ukusnog muslija.

Šarlota sa šumskim voćem

Koristi od šumskog voća

Šumsko voće je voće koje ima gotovo najviše koristi za ljudsko zdravlje. Ono sadrži polifenole, koji sprečavaju gomilanje toksičnih proteina, a istovremeno štiti od Alchajmerove i Parkinsonove bolesti.

Šumsko voće je odlična zaštita protiv infekcija, raka, oštećenja i bolesti mozga, koje idu sa starošću. Borovnice mogu biti od pomoći kada je u pitanju zaštita očiju o makularne degeneracije. One, takođe, imaju najveću sposobnost da razlažu slobodne radikale i uništavaju ih. Maline, sa druge strane, poboljšavaju varenje i utoljuju žeđ.

Visok procenat kalijuma reguliše balans vode u organizmu, a kalcijum, magnezijum i fosfor su neophodni za izgradnju zuba i kostiju, kao i za regulisanje aktivnosti nervnog sistema i mišića. Jagode su bogate pektinskom kiselinom, pa su iz tog razloga nezamenljive kod lenjih creva, konstipacije i drugih problema sa digestivnim traktom.

Šumsko voće čuva od kardiovaskularnih oboljenja, usporava procese starenja u telu, a snižava i nivo lošeg holesterola.

Šumsko voće vraća mladalački izgled, daje svežinu tenu kože, sjaj i zdrav izgled. Svakako, koristi od šumskog voća je mnogo, pa je zato preporučljivo da koristite svaku priliku i konzumirate ga. Ovo voće je fantastičan lek iz prirode i toliko je ukusno, da briga o zdravlju ne predstavlja nikakav problem, štaviše, može biti veoma prijatna uz šumsko voće.

Štetnost šumskog voća

Iako je veoma ukusno i korisno, šumsko voće može biti i rizično po zdravlje čoveka. Pojedini su alergični na ovo voće i trebalo bi da ga izbegavaju, kako bi se na taj način izbegle i štetne posledice.

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji

Popularni članci danas