bonapeti.rs»Članci»Šta je zbog čega korisno»Izborite se sa upalama pomoću ove hrane

Izborite se sa upalama pomoću ove hrane

Viktoria NeikovaViktoria Neikova
Početnik
1473
ядки и плодове са противовъзпалителни храни

Hrana je najvažniji element dobrog i dragocenog zdravlja. Pravilna i uravnotežena ishrana je ključ za jačanje imuniteta i povećanje energetskih zaliha.

Jedna od najvažnijih funkcija hrane je njeno protivupalno svojstvo. Većina ljudi je upoznata sa neprijatnim diskomforom, izazvanim različitim vrstama upala.

Upala tkiva u većini slučajeva dovodi do razvoja hroničnih oboljenja, od kojih su bolesti srca, osteoartritis, reumatoidni artritis i druge. Uloga hrane je izuzetno važna, s obzirom na to da dokazano neki hranljivi sastojci mogu da ubrzaju upalne procese, nego da ih spreče.

Međutim, evo koje namirnice preventivno deluju na upalne procese:

- Riba. Neke vrste riba imaju dokazane koristi protiv razvoja upala u organizmu. Ovo se ostvaruje zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama koje ulaze u njihov sastav. Ove kiseline efektno smanjuju dva upalna proteina u telu, a to su C-reaktivni protein i interleukin-6. Najbolje vrste ribe za ​​protivupalnu dijetu​ su losos, sardine, inćun, tuna.

рибата е противовъзпалителна храна

- Voće i povrće. Voće i povrće su izuzetno korisna hrana ​​protiv razvoja raznih upala​ u telu. Njihovo blagotvorno dejstvo uglavnom je posledica antioksidansa u njihovom sastavu koji jačaju imuni sistem i pomažu u toku protivupalnih procesa. Najkorisnije voće u tom pogledu su borovnice, kupine, trešnje i jagode. Od povrća spanaća, kelja i brokoli.

- Orašasti plodovi. Orašasti plodovi u svom sastavu imaju mononezasićene masti, vlakna i proteine koji deluju protivupalno. Najpreporučljivije vrste orašastih plodova su pistaći, bademi, indijski orah i orah.

- Mahunarke. Mahunarke deluju preventivno na upale uz pomoć protivupalnih i antioksidativnih jedinjenja u svom sastavu. Osim toga, mahunarke se pokazuju kao pristupačan izvor vlakana, folne kiseline, proteina i minerala kao što su kalijum, gvožđe, magnezijum i cink. Najoptimalnije alternative za pasulj su crveni i crni pasulj, smeđe ili crveno sočivo, pinto pasulj i drugo.

- Maslinovo ulje. Maslinovo ulje je dobar izbor za pripremu protivupalne dijete. U njegov sastav ulaze mononezasićene masti i antioksidansi, a najkorisniji deo je jedinjenje oleokantal koji ima moćno protivupalno delovanje i ublažava bol.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest