Kako da se hranimo tokom letnjih meseci?

Kako da se hranimo tokom letnjih meseci?

Izobilje voća i povrća kod nas, daje nam mogućnost da sve to uključimo u redovnu ishranu. Poželjno je da uzimamo manje mesa, a neophodne belančevine da pribavljamo od mleka, mlečnih proizvoda i jaja.

Prelazak na letnji režim ishrane u uslovima klime koja vlada na našim prostorima nije uvek lak, jer zima traje dovoljno dugo i mi se tokom tog perioda priviknemo na određeni režim ishrane, ali vredi pokušati.

Kakav treba da nam bude meni tokom letnjih meseci?

Tokom letnje sezone ima dovoljno svežeg povrća i veliki izbor voća sa bogatim hemijskim sastavom. Tu su vitamini, enzimi, mineralne soli, ugljeni hidrati, mikroelementi i drugo, a zahvaljujući njima poboljšava se varenje hrane i povećava se apetit. Veoma lako se mogu nabaviti paradajz, sveži kupus, paprika, krastavac, tikvice, kruške, breskve, lubenice, dinje i mnogo drugih vrsta.

Na prvom mestu treba da obogatimo organizam vitaminima, koji mu nedostaju tokom drugih godišnjih doba. Za to je najbolje da potražimo pomoć voća i povrća, u kojima su najvažniji element vlakna. Najbolja varijanta je voće i povrće koje smo sami uzgajali u bašti, ako imamo takvu mogućnost.

Važno je da ove namirnice ne jedemo samo kuvane, pržene ili pečene, već pre svega sirove. Sirove biljke i njihova upotreba kao hrane su mnogo korisnije od termički obrađenih.

Tokom leta je poželjno da smanjite unos kaslorija, tako što ćete smanjiti unos masne hrane i masnih namirnica. Nemojte da zaboravite da su masnoće ipak sastavni deo naše ishrane, ali probajte da štetne masnoće zamenite zdravim.

Namirnice i jela koja odgovaraju za ishranu tokom leta su tarator, paprike i paradajz, krastavac, pržena jaja sa sirom, meso sa povrćem, sveže voćne salate, salate od svežeg povrća u koje možete dodati kačkavalj, sir ili vurdu (sitan sir).

Doručak bi trebalo da se sastoji od salate od povrća - krastavca, paradajza, paprike, šargarepe, kupusa, a pored toga najpogodniji su sir, kačkavalj, sitni sir i jaja. Nije zdravo da preskočite doručak ujutro ili da jedete samo kafu i kroasan.

Neadekvatan doručak, naročito ako sadrži malo proteina, smanjuje radnu sposobnost tokom dana. To se posebno odnosi na vruće letnje dane.

Da biste se pravilno hranili tokom leta, ručak treba da sadrži tarator ili supe, kuvano jelo sa mesom i povrćem, pripremljeno sa manje masti i voće za desert. Oslonite se na mnoge korisne ukusne bobice poput crne ribizle i ogrozda.

Za večeru se preporučuju naša tradicionalna letnja jela kao što su paprika sa sirom i paradajzom, sitni sir sa pirinčem,zelena boranija, gratin, riba, čorbe, lagani đuveč ili povrće na pari.

Kao i uvek, nakon glavnih jela možete jesti sirovo voće, hladne voćne sokovi, kefir, ajran itd.

Takođe, nemojte zanemariti sveže lisnato povrće, koje će vam pomoći da se pravilno hranite tokom leta. Zahvaljujući zelenilu možete ne samo obogatiti ukus kuvanih jela, već i zasititi telo solima i mikroelementima, koji se iz tela uklanjaju znojenjem. Listovi mlade repe, jela od spanaća i slačica su veoma korisni.

Tokom leta gubimo puno tečnosti iz tela. A za nadoknadu potrebno je pažljivo odrediti režim unosa tečnosti. Po pravilu, nutricionisti preporučuju da pijemo najmanje osam čaša vode dnevno. Leti količinu vode treba povećati za 2-3 čaše.

Topla sezona se smatra idealnim periodom za primenu različitih dijeta. Tokom leta ljudsko telo je u stanju da se obogati mnogim korisnim vitaminima i mineralima, čiji su izvori sveže voće i povrće. Pravilna ishrana tokom leta omogućiće vam ne samo da uredite sopstvenu figuru, već i da prevaziđete nedostatak vitamina.

Pogledaj više

Rejting

5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji