Osam korisnih namirnica za ljude sa visokim krvnim pritiskom

Supermarket

Namirnice koje vam mogu olakšati borbu protiv visokog krvnog pritiska su sledeće:

Sveže mleko. Redovna konzumacija svežeg i kvalitetnog mleka može sniziti pritisak za 3-10 %. Ovaj mlečni napitak snabdeva organizam vitaminom D i kalijumom, koji su veoma korisni i pomažu u situacijama povišenog krvnog pritiska. Naučnici tvrde da sveže mleko sa kajmakom utiče na smanjenje rizika od kardiovaskularnih oboljenja za 15%.

Mleko

Spanać. Ova biljka je bogata hranljivim materijama i mineralnim solima, pa ga to, svakako, čini jako korisnim za naš organizam. Ne sadrži nikakve masnoće niti holesterol. Zbog svoje niskokaloričnosti spanać spada u dijetalne namirnice. Listovi su mu bogati belančevinama, ugljenim hidratima, vitaminima A, B1, B2, B6, PP, C i malim količinama vitamina K.

Spanać

Semenke suncokreta. Bogate su magnezijumom, kalijumom, ali i drugim materijama koje pomažu u normalizovanju krvnog pritiska.

Boranija

Pasulj. Mahunaste biljke, osim što snižavaju holesterol, takođe pomažu u snižavanju krvnog pritiska, kao i laneno seme i psilijum. Pasulj ima visoku hranljivu vrednost i sadrži belančevine - 23.3 %, ugljene hidrate - 55.5 %, vodu - 11.2 % i masnoće - 1.5 %, a takođe sadrži i vitamine grupe B i vitamin C.

Krompir. U situacijama kada je krvni pritisak visok, naučnici preporučuju pečeni krompir. Krompri je bogat ugljenim hidratima, belančevinama, mineralima

(posebno kalijumom) i vitaminima, kao što je vitamin C.

Soja

Banane. Ovo neverovatno tropsko voće je izuzetno bogato kalijumom, koji ga čini odličnim saveznikom u borbi protiv visokog pritiska.

Soja. Mahunasta biljka koja sadrži razne hranljive materije korisne u borbi protiv visokog krvnog pritiska. Naučna istraživanja pokazuju da soja smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

Crna čokolada. Nekoliko kockica crne čokolade dnevno mogu znatno da poboljšaju zdravstveno stanje vašeg organizma, pa samim tim i snize visok krvni pritisak.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji