Primer nedeljnog menija za ishranu bez glutena

Ishrana bez glutena

Da bismo započeli ishranu bez glutena, potrebno je prvo da se upoznamo s tim šta predstavlja gluten.

To je protein, koji ne postoji u mesu i jajima. Nalazi se u pšenici, raži i ječmu. Ako držite bezglutensku dijetu, treba da izbegavate žitarice. Ova ishrana je za ljude koji su alergični na gluten (tj. gluten je štetan za rad njihovih creva).

Možete verovati krompiru, pirinču i nekim vrstama pasulja.

Očigledno je da bezglutenska dijeta može pomoći u mršavljenju, ali ona iziskuje pažljivo praćenje i onoga što gubimo prilikom odustajanja od kunzumacije određenih namirnica.

Držanje ovakve dijete uopšte nije jednostavno. Ali čak i oni koji je drže, mogu da pjedu nešto ukusnu. Evo ovako:

Prvi dan

Pileće grudi sa šargarepom

Doručak - 1 pomorandža, čaša nemasnog mleka

Ručak - 100 g pilećeg filea, salata, paradajz (može sa maslinovim uljem i bosiljkom)

Užina- 100 g sveže šargarepe

Večera - 150 g goveđeg filea, 1/2 čaše boranije, 2 breskve nektarine

Drugi dan

Pečeni škampi

Doručak - žitarice bez glutena, banana šejk (1 čaša nemasnog mleka i 1 banana)

Užina- kiselo mleko sa malim procentom masnoće

Ručak - 150 g ribljeg filea, 1 krastavac, ceđena pomorandža

Užina- 50 g svežih pistaća

Večera - škampi na roštilju, kinoa i sveže povrće, 1 breskva

Treći dan

Smuti

Doručak - Smuti od sezonskog sitnog voća

Užina- 1 jabuka

Ručak - kukuruzna tortilja sa šargarepama, kupus, teletina i sos

Užina - 1 breskva

Večera - piletina sa sezonskim povrćem, brokoli i 1 šolja kiselog nemasnog mleka

Četvrti dan

Salata sa tunjevinom

Doručak - kajgana od 2 jaja, banana šejk

Užina - čaša niskomasnog kiselog mleka

Ručak - salata sa tunjevinom, ceđena pomorandža

Užina - 50 g sirovih badema

Večera - Teleći file (pečen, kuvan) sa 100 g šargarepe na pari, 1 kruška

Peti dan

Teleći file

Doručak - 2 tvrdo kuvana jaja, čaša nemasnog mleka, 1 pomorandža ili grejpfrut

Užina - 200 g lubenice

Ručak - porcija dimljenog lososa sa povrćem sa limunovim sokom i maslinovim uljem, 2 breskve, šolja niskomasnog kiselog mleka

Užina - ceđena pomorandža

Večera - 200 g telećeg filea sa salatom od kupusa i šargarepe i 1 čaša malina

Šesti dan

Šnicla sa spanaćem

Doručak - 1 šolja kuvanog kukuruza, 1 šolja nemasnog mleka, 1 šolja borovnica

Užina - 1 veća mandarina

Ručak - 200 g kuvanog slatkog krompira sa salatom po izboru, 1 šolja nemasnog mleka

Užina - 2-3 komada nemasnog kravljeg sira

Večera - srednje velika pečena šnicla sa dinstanim spanaćem, 1-2 parčeta lubenice

Sedmi dan

Kuvana jaja

Doručak - 2 kuvana jaja, šolja nemasnog mleka

Užina - komad slatke dinje

Ručak - salata od kuvanog pirinča u kuvanih mahunarki, šolj anemasnog mleka

Užina - 1 pomorandža

Večera - mariniran svinjski file, kuvani brokoli, 1 šolja jagoda

Srećno i neka Vam je slatko!

Pogledaj više

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji