5 vitamina i minerala, koje nema potrebe da dodatno unosite

Dodaci ishrani

/undefined /h3 Svakog dana čujemo razne savete lekara, prijatelja i rodbine. Nekoliko američkih eksperata (uključujući i dr Lorejn Majta - doktorke u Nju Džerziju i bivše studentkinje Američke akademije za regenerativnu medicinu) tvrdi da 5 vitamina i minerala, koje nije potrebno unositi u vidu dodataka ishrani - jer neki od njih mogu biti štetni.

1. Kalcijum

Kalcijum
Fotografija: thecompleteherbalguide.com

Već godinama unazad postoji verovanje među ženama da će dodatak kalcijuma biti od velikog značaja za čvrste i jake kosti. Dr Majta tvrdi da su najnovija istraživanja pokazala da suplementi kalcijuma ne ulaze u kosti, a umesto toga samo kalcifikuju arterije i meka tkiva, što povećava rizik od kardiovaskularnih oboljenja.

Dodatno - dodaci sa kalcijumom mogu povećati stvaranje kamena u bubregu kod osoba koje su njima sklone.

Možete nabaviti potrebne količine kalcijuma u sledećim namirnicama: zeleno lisnato povrće, losos, sardina, beli pasulj, bademi i brokoli.

2. Vitamin E

Vitamin E

Smatrano je da njegov unos dovodi do smanjenja rizika od kardiovaskularnih oboljenja, Alchajmerove bolesti, katarakte i raka, ali u stvari vitamin E može povećati rizik od pojedinih vrsta raka.

Jedno istraživanje je pokazalo da je rizik od smrti povećan kod muškaraca i žena koji unose velike količine vitamina E, nego kod onih koji ne unose ovaj vitamin toliko. Ako vas brine nivo ovog vitamina, količina vitamina E u multivitaminima nije dovoljna da bi izazvala štetne efekte. Vitamin E možete koristiti na koži, kako bi je negovali i kako bi ona bila hidratirana.

3. Jod

Jod

Uprkos tome što neki prirodni lekari preporučuju da se jod uzima samo pod nadzorom lekara. Ovaj mineral se najčešće povezuje sa štitnjačom, budući da je važna komponenta za proizvodnju hormona, tvrdi dr Majta. Prevelike ili premale količine joda mogu izazvati uspored rad štitne žlezde, poznat kao hipotireoidizam, tako da je veoma važno da budete sigurni da li uzimate jod u dovoljnim količinama. Koji je najbolji način da saznate? Zamolite lekara da izmeri nivo joda u vašem urinu, kako bi ustanovili d ali ima potrebe za dodatnim unosom.

Prema Hari Lucius (onkolog u Centru za lečenje raka u Americi), hrana u Americi već ima dodatnih količina joda, što znači da je deficit joda retka pojava.

4. Gvožđe

Zeleno povrće

Ovaj mineral pomaže u proizvodnji hemoglobina - sastojka u krvi koji dostavlja kiseonik do pluća. Gvožđe je potrebno za normalno funkcionisanje ćelija i sintezu određenih hormona. Uprkos tome, treba ga dodatno unositi samo ako vaši laboratorijski nalazi pokazuju tako.

To je tako, jer ako imate prevelike količine gvožđa, koje može biti posledica unosa dodataka ishrani ili putem ishrane, to može oštetiti jetru i druge organe, kao što su to pankreas i srce. Previše gvožđa može izazvati upalu jetre i izazvati prekomernu kiselost tela, a samim tim i oštetiti ćelije.

5. Vitamin B6

Vitamin B6

Osam vitamina tipa B, tzv. B kompleks, od ključnog su značaja za optimalno zdravlje, tako što pomažu telu da pretvori hranu u gorivo i da ima zdravu kožu, dobro pamćenje, trudnoću, itd. Budući da se ovi vitamini nalaze u mnogim namirnicama, posebno u onim koji su deo zdrave ishrane (voće, povrće, integralne namirnice, živinsko meso i riba), većina ljudi ga unosi u dovoljnim količinama.

Istraživanja supokazala da unos B6 tokom dužeg vremenskog perioda može izazvati ozbiljne probleme. Uprkos tome što je B6 rastvorljiv u vodi i bezbedan u umerenim količinama, njegov prekomeran unos može biti toksičan, tvrdi dr Majta - Velike doze izazivaju nadražaje u nervima, tzv. neuropatiju.

Komentari

Pošalji
5
Ukupno glasalo: 1
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni: