Namirnice bez glutena

Namirnice bez glutena

Netolerancija na gluten se naziva celijakija. Ovo je autoimuna bolest. Izaziva atrofiju sluzokože tankog creva ukoliko jedete namirnice sa glutenom i pšenicu. Sve veći procenat čovečanstva pati od nje. Celijakija se razvija kod jedne od 133 osoba.

Loše je što mnogo ljudi koji pate od ove bolesti nisu pregledani, zbog čega danas kod mladih ljudi postoji veća verovatnoća da će dobiti celijakiju, nego njihovi vršnjaci pre 60 godina.

Zbog povećane tendencije procenta ljudi koji traže nepšenične namirnice i proizvode koji ne sdrže gluten, sve više kompanija počinje da obraća pažnju na ovaj faktor.

Voće

Tokom poslednje 3-4 godine na prehrambenom tržištu još uvek nedostaju namirnice i proizvodi za ljude sa ovim problemom. Međutim, danas se raznovrsnost namirnica povećava svake minute. Postoje tendencije ka povećanju raznovrsnosti namirnica, proizvoda, kompanija i prodavnica sa voćem i povrćem, koje se brinu o onima sa netolerancijom na gluten i pšenične proizvode. Ovo u velikoj meri olakšava dijagnostiku osoba sa ovim problemom, takođe pomaže u pripremi odgovarajućeg režima ishrane.

Kada izaberete svoj meni, imajte u vidu da svaka namirnica može postati glutenska, ako se priprema sa glutenom. Najsigurniji način da ga izbegnete je da konzumirate neprerađene namirnice. Dole navedene namirnice su u prirodnom stanju i ne sadrže gluten.

Povrće

Povrće je najbolje za vas. Dobro je da konzumirate sveže, dinstano iili kuvano povrće. Ne preporučuje se pohovano ili prženo. Pri konzumaciji sa sosevim u napred proverite da li u njihovom sastavu postoji gluten.

Evo koje je najbezopasnije povrće:

Artičoka, rukola, špargle, avokado, pasulj, cvekla, brokoli, prokelj, karfiol, kupus, šargarepa, celer, kukuruz, krastavac, patlidžan, beli luk, boranija, kelj, zelena salata, pečurke, bamija, luk, peršun, grašak, paprike, krompir, bundeva, rotkvica, spanać, slatki krompir i repa.

Kao ni povrće, ni voće ne sadrži gluten. Ponovo - ako nisu prošlu neku obradu.

Sirovo i najbezopasnije voće je:

Piletina

Jabuka, kajsija, banana, kupina, borovnica, guava, dinja, trešnje, brusnice, ribizla, smokva, kivi, limun, kruška, mandarina, mango, breskva, pomorandža, marakuja, papaja, lubenica, jagode, maline, šljive, ananas.

Meso takođe ne sadrži gluten. Međutim, treba izbegavati pohovano ili prženo meso, kao i paziti sa sosevima - skoro svaki sadrži gluten. Preporučuje se konzumacija mesa sa roštilja, pečeno i kuvano meso. Možete kombinovati sa sosom koji ste samo napravili bez glutena ili sa bezglutenskim brašnom.

Odgovarajuće meso je:

Govedina, piletina, kozje meso, guščije, svinjsko, jagnjeće, prepeličije, pačje meso i zečetina.

Od mlečnih proizvoda za vas je najpogodniji maslac, sir (sa izuzetkom plavog sira), jaja, kiselo i sveže mleko.

I s obzirom da žitarice poput hleba, brašna, pogače, testa i drugih proizvoda od pšenice, ječma, raži, ovsa su sa glutenom, možete ih zameniti krompirovim brašnom, pirinčanim, heljdinim, kukuruznim, lanenim, brašnom od graška, soje i od tapioke.

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji