Top 12 namirnica za snižavanje holesterola

1 od 12 Fotografije

1. Povrće (naročito zeleno)


Povrće je bogato antioksidantima i stoga je veoma efikasno u kontroli upale. Što više povrća konzumiramo, zdraviji će biti naši krvni sudovi. Lisnato povrće kao što su kupus, luk, brokoli i artičoke je naročito korisno za zdravlje našeg kardiovaskularnog sistema, jer sadrži velike količine vlakana;

Kada je u pitanju snižavanje visokog nivoa holesterola, strogo izbegavanje masnoća nije rešenje. Nije neophodno izbaciti iz menija čak i one namirnice koje sadrže holesterol, kao na primer jaja, sir, mleko. Sve je u umerenosti i ravnoteži - trebate kombinovati hranljive namirnice koje se bore protiv upale, i da na taj način sasečete problem u korenu.

Namirnice za snižavanje holesterola su raznovrsne, i uključuju različite vrste voća, povrće, mahunarke, integralne namirnice, ribu, posna mesa i velike količine zdravih masnoća.

Da li treba smanjiti holesterol?

Holesterol je prirodna supstanca, prisutna u svakom od nas i od ključnog je značaja za opstanak. Sintetiše se u jetri i potreban je telu za normalno funkcionisanje ćelija, nerava i hormona. U našem telu, holesterol je prisutan u obliku masnih kiselina (lipida), koje se transportuju kroz krv. Ove čestice se uglavnom ne akumuliraju na zidovima arterija, ali kada postoji upala krvnih sudova, lipoprotein niske gustine (LDL), takođe poznat kao loš holesterol, stvara po zidovima opasne naslage, koje smanjuju elastičnost krvnih sudova i sužavaju šupljine. Ponekad se delovi naslaga kidaju i ulaze u krvotok, izazivajući infarkt ili moždani udar.

Prirodna uloga holesterola je da štiti arterije od oštećenja. Umesto da bude uzrok akumulacije naslaga u krvi, holesterol je zapravo sredstvo lečenja, koje telo proizvodi kao odgovor na upale. Njegova uloga je da smanji mesta upala i zaštiti krvotok i zidove krvnih sudova od daljeg oštećenja. Drugim rečima, ako se u arterijama nagomila previše holesterola, vaš problem je visok stepen upale, ne visok holesterol.

Bez upale, holesterol nije opasan. On je vitalna komponenta svake ćelijske membrane. Holesterin je polazni materija, bez koje telo nije u stanju da sintetiše estrogen, testosteron, kortizon, i druge važne hormone.

Navikli smo da mislimo da hrana sa visokim sadržajem masnoća vodi do visokog nivoa holesterola. U stvari, količina holesterola koji ulazi u naše telo kroz hranu igra neznačajnu ulogu u njegovom stvaranju u krvi.

Samo kod pacijenata sa kardiovaskularnim oboljenjima može biti opravdano njegovo ograničenje u režimu ishrane. Zdravi ljudi treba da se skoncentrišu na ograničavanje konzumiranja transmasnoća, rafinisanih šećera i prerađene hrane, koji su glavni uzrok upale. Ovim se provocira nastanak i razvoj ateroskleroze i drugih srodnih bolesti.

Ključ za smanjenje faktora rizika za kardiovaskularne bolesti, uključujući visok holesterol, predstavlja smanjenje upale. Zbog toga, pre svega, iz režima ishrane treba da budu isključene namirnice koje izazivaju i održavaju upalu.

Njima pripadaju:

- Pakovane hrane svih vrsta;

- Šećer;

- Rafinisani proizvodi od žitarica;

- Prerađena biljna ulja;

- Tradicionalni mlečni proizvodi;

- Nizak kvalitet proizvoda životinjskog porekla;

- Velike količine kofeina i alkohola.

A u galeriji iznad možete videti koji su tačno proizvodi korisni za snižavanje holesterola.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji