Vitamin P

Voće

Vitamin P spada u grupu vitamina koji se rastvaraju u vodi. Stotine različitih bioflavonoida čine vitamin P. Sinonimi za Vitamin P su bioflavonoidi - rutin, epikatehin, ceptrin, citrin, flavon, hesperidin.

Vitamin P su otrkili mađarski naučnici, koji su dokazali da sok paprika ili limuna ima uticaj na propustljivost krvnih sudova.

Najvažnija funkcija ovog vitamina je u smanjenju propustljivosti kapilara, odakle i potiče njegov naziv (Permeability - propustljivost), i u povećanju elastičnosti zidova krvnih sudova. Bioflavonoidi deluju tako što ojačavaju zidove kapilara i regulišu njihovu propustljivost.

Trešnje

Flavonoidi su materije, koje daju voću žutu ili narandžastu boju. Većina nutricionista smatra da na svakih 500 mg vitamina C treba da se konzumira najmanje 100 mg bioflavonoida. Oni sprečavaju da se vitamin C uništi putem oksidacije, a i na taj način samo pojačava njegovo dejstvo. Organizam ne može sam da sintetiše vitamine ove grupe.

Koristi od vitamina P

Vitamin P je usko povezan i sa vitaminom C i potreban je za njegovo potpuno usvajanje. On ima moć da ojačava kapilare, ima blagotvorno dejstvo kod opekotina i bolesti zračenja, stimuliše formiranje retikulocita, povećava disanje tkiva. Veoma dobar efekat ima kada su u pitanju sportske povrede, budući da ima umirujuće dejstvo.

Dokazano je da Vitamin P ima jedinstvenu moć da modifikuje odgovor tela protiv raznih virusa, alergija ili kancerogenih materija. Kao antioksidans, on štiti organizam od štetnih uticaja slobodnih radikala.

Ima antialergijsko, antivirusno i antikancerogeno dejstvo. Štiti od raka i kardiovaskularnih oboljenja. Žene u menopauzi mogu pojačati unos Vitamina P zajedno sa vitaminom D i na taj način ublažiti nalete toplih talasa.

Svako kod koga se lako pojavljuju modrice, može da poveća unos vitamina C i Vitamina P. takođe, to važi i za osobe kojima krvare desni pri pranju zuba.

Izvori Vitamina P

Paprike

Najbolji izvor ovog vitamina je voće i povrće žute, narandžaste i crvene boje, kao i svi citrusi - mango, kajsije, pomorandže, grejpfrut i drugo citrusno voće. Vitamina P ima još u šipku, limunu, trešnjama, grožđu, šljivama. što se tiče povrća, najbogatije povrće ovim vitaminom su šargarepe, paradajz, paprike, brokoli, luk i peršun.

Dobar izvor Vitamina P je i zeleni čaj, crno vino, a ne zaostaje ni crna čokolada (koja ima preko 70% kakaoa). Tu spadaju još i: aleva paprika, ribizla, višnja, heljda, bademi.

Deficit Vitamina P

Kod nedovoljnih količina Vitamina P, organizam ne usvaja na pravilan način vitamin C, pa je više prisutan osećaj slabosti i umora. Primetni su slični simptomi kao i kod deficita vitamina C - krvarenje desnih, bolovi u mišićima, ispucale usne, itd. Pojavljuju se bolovi u ekstremitetima, pa je mnogo veća opasnot od krvarenja, pogotovo unutrašnjih. Po koži u predelu prevoja se primećuju mala krvarenja.

Povećana je osetljivost krvnih sudova, što vodi do pojave modrica i otoka. Nedostatak Vitamina P utiče kod stanja kod kojih je prisutna povećana propustljivost kapilara za proteinske materije, kao što je to kod hepatitisa, gastritisa, zapaljenja plućne maramice, nefritisa, itd. Neprijatelji vitamina P su voda, termička obrada, svetlost, kiseonik, dim cigareta.

Predoziranje Vitaminom P

Predoziranje bioflavonoidima je malo verovatno, ali to može dovesti do dijareje. Makar i da redovno konzumirate voće i povrće i time snabdevate organizam dovoljnim količinama Vitamina P, deficit ovog vitamina se ogleda u brzom i lakom pojavljivanju modrica.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji