10 zdravih zamena za šećer

Cimet

Da li postoji način da zamenimo šećer i to zdravom varijantom? DA! Za to evo deset zdravih zamena za šećer.

1. Cimet. Proučavanja pokazuju da samo 1/2 kašičice cimeta dnevno može da smanji LDL holesterol. Takođe, cimet može da ima veliki uticaj kao regulator šećera u krvi, što ga čini posebno korisnim za ljude sa dijabetesom 2. tipa. U nekim proučavanjima cimet je pokazao zadivljujuće sposobnosti kod zaustavljanja upornih gljivičnih infekcija. U proučavanju kog su objavili istraživači američkog ministarstva poljoprivrede u Merilendu, cimet smanjuje rasprostranjenost ćelija raka kod leukemije i limfoma.

2. Stevija. Stevija je slatka, zapravo to je biljka lišena bilo kakvih kalorija, koja prirodni putem raste u Južnoj Americi, gde su je meštani koristili tokom stotina godina. Ona može da se kupi u obliku granula, kao zamena za šećer (dosta podseća na popularne veštačke zaslađivače) ili u obliku tečnosti. Konzumacija stevije se koristi širom sveta. Ona se koristila od 1970. godine pa nadalje u Japanu i tamo je postala jedan od najpopularnijih zaslađivača.

3. Med. Za razliku od šećera, u medu se nalaze brojni vitamini i minerali koji su korisni za ljudski organizam. Pčele su dodale poseban enzim nektara koji odvaja zaharozu glukoze i fruktozu - dva prosta šećera za naša tela, koji mogu direktno da se apsorbuju. Prema tome, med ima zdraviji glikemijski indeks.

4. Slad. Slad je tipična zamena za šećer i veoma često se ova dva proizvoda uzajamno zamejuju, čak i prilikom proizvodnje piva. Iako je šećer od slada dosta manje slađi od belog šećera, on je jedina njegova zdrava zamena.

5. Agava sirup. Ukus agave se može porediti sa ukusom meda, iako nisu identični. Ali za ljude koji ne vole med, ovo se pokazalo kao jedan veoma dobar izbor. On se često koristi kao vegetarijanska zamena za med. Agava sirup je takođe bio obeležen kao zdrav prirodni zaslađivač, koji ne utiče na nivoe šećera u krvi.

Javorov sirup

6. Javorov sirup. Javorov sirup je jedno od brojnih svetskih čuda. To je viskozna tečnost karakterističnog slatkog ukusa, koja sadrži više minerala i manje kalorija od meda.

7. Palmin sirup. Palmin sirup je vrsta slatkog sirupa, koji je dobijen iz soka nekoliko sorti palminog drveta. On je jedna od zdravih zamena za šećer i sadrži mnogo korisnih materija.

8. Sirup od pirinča. Sirup od pirinča je prirodni zaslađivač koji se pravi od skuvanog pirinča, podložen je fermentaciji prilikom koje se skrob iz pirinča pretvara u šećere.

9. Kokosov šećer. Kokosov šećer je napravljen od soka kokosovih cvetova. On može biti u obliku suve paste, suvih blokčića ili u obliku granule. Za njega možemo da kažemo da ima nizak glikemijski indeks i da je veoma pogodan za ljude sa dijabetesom.

10. Urme. Šećer dobijen iz urmi prolazi minimalnu termičku obradu i zato se smatra zdravijim i prirodnijim od šećera dobijenog iz šećerne repe i šećerne trske. On može da se koristi kao zamena za niz recepata koji ne iziskuju topljenje šećera.

Rejting

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji