Kako da smanjite apetit

Kako da smanjte apetit

Da li osećate da u poslednje vreme imate lavlji apetit? Da biste ga smanjili, nutricionisti savetuju 10-15 minuta pre glavnog obroka treba da se konzumira šolja mleka sa dvopekom ili malom kriškom integralnog hleba, šolja čaja sa malo sitnog sira, mleko sa kafom.

Možete prosto popiti i čašu tople vode, ali ovo treba da se odvija polako, bez žurbe.

Sveže voće može da se jede pola sata pre obroka. U ovom slučaju ćete smanjiti apetit. Ukoliko uzimate voće 1-1.3 sata pre jela, povećaćete svoj apetit.

Nakon što ste se najeli, nema nikakvog smisla konzumirati voće - barem što se tiče ograničavanja apetita, zato što u organizmu započinju procesi prerađivanja hrane.

Tuš ili topla kupka pre obroka takođe su efikasni u smanjivanju apetita.

Šetnja između 20 i 30 minuta dnevno stimuliše raazgradnju masnoća i pomaže u uklanjanju energije iz krvi, a ukoliko u krvi ima energije - ovo znači da je potreba za hranom manja.

Ukoliko želite da kontrolišete kalorije, zapisujte sve što pojedete. Na ovaj način ćete imati bolji pogled na količinu konzumirane hrane.

Počnite da delite porciju hrane koju ste navikli da jedete na dva dela.

Koristite manje tanjire sa ne više od 200 grama zapremine, tako što porcije u njima treba da budu na primer: meso - veličine šake, garnirung - 2 šake.

Radite vežbe za ravan stomak. Povlačenje abdomena pomaže da smanjimo apetit.

Nikada nemojte preskakati doručak. Po mogućnosti uvek jedite jaja ili drugu hranu sa proteinima za prvi obrok. Ovo će vam garantovati energiju do kraja dana i nedostatak uobičajene vučije gladi.

Da biste smanjili svoj apetit, nikada nemojte jesti pred televizorom ili pred kompjuterom. Reklame za hranu i druge slike će vas rasejati i samo će povećati vaš apetit.

Izbegavajte da prolazite pored mesta gde možete videti raskošne torte, sendviče i bogate pice. One će vas samo nervirati i provociraće vaš apetit.

Da biste smanjili apetit, jedite često, ali po malo. Nemojte se lišavati malih užina sa vlaknima. Na primer pirinčanih galeta, pločica sa semenkama, orašastih plodova i sušenog voća.

Možete se poveriti i čaju za ubijanje apetita. Pomoći će vam biljke poput čička, koprive, sladića, maslačka.

Hrana za smanjivanje apetita

1. Ovas

Doručak za kontrolu apetita

Ovas je hrana koja ima sposobnost da stvori osećaj sitosti za duže vreme. Sadrži nerastvorljiva vlakna koja povećavaju svoj obim nakon gutanja, podstiču osećaj sitosti duže vreme tako što su na taj način pouzdan saveznik u mršavljenju i održavanju balansirane težine.

2. Orasi

Otasi su izvor proteina, nezasićenih masnoća, omega-3 masnih kiselina i mikroelemenata. Orasi sadrže polinezasićene masne kiseline koje stimulišu formiranje dva hormona koja potiskuju apetit: grelin i YY peptid. Ovi hormoni igraju glavnu ulogu u prenošenju poruke za sitost do mozga. Jedite više oraha između obroka ili ih dodajte u omiljeni tarator, kolače, baklavice. Salate sa orasima su veoma ukusne i korisne.

3. Laneno seme

Kako da smanjite apetit

Laneno ulje je najpoznatiji proizvod ove biljke, ali sirove lanene semenke su poznate po svojoj ulozi za smanjivanje apetita. Ovo je zbog toga što se u sastavu semena nalaze omega-3esencijalne masne kiseline i velika količina vlakana. Obe imaju ulogu u smanjivanju nivoa šećera u krvi i prema tome kontrolišu osećaj gladi.

4. Losos

Losos može da pomognem u smanjivanju količine hrane koja se pojela tokom glavnog obroka zbog velike količine proteina u njegovom sastavu, zajedno sa omega-3 nerastvorljivih masnih kiselina, tako što su obe grupe hranljivih materija odgovorne za brz osećaj sitosti koji traje duži period. Losos u tiganju, pečena riba ili pak klasičan suši - vi sami birate kako da ga pojedete.

5. Voda

Kako da smanjite apetit

Voda je bitan element u osećaju sitosti. Kada je telo dehidrirano, mozak često telu šalje poruku gladi, a ne žeđi. Dehidratacije takođe prouzrokuje potrebu za ishranom kako bi brzo obnovilo energiju organizma. Puna i neprekidna hidratacija garantuje smanjivanje apetita.

6. Zeleni čaj

Zeleni čaj je važan saveznik za vreme dijete za mršavljenje zbog svog visokog sadržaja leptina. Leptin je hormon odgovoran za regulisanje svakodnevnog unosa energije i konzumacije, apetita i metabolizam čoveka. Aktivne komponente zelenog čaja daju mozgu osećaj sitosti, zbog čega se preporučuje pre glavnog obroka.

7. Belance jajeta

Belanca smanjuju apetit

Balansirana konzumacija belanca jajeta smanjuje apetit. Ovo je uglavnom zbog opoidnih receptora koje stimulišu neke aminokiseline koje se nalaze u belancetu jajeta. Uz to histidin i glutaminska kiselina olakšavaju optimalnu apsorpciju kalijuma i hlora u ćelijama nervnih centara percepcije prijatnih osećanja. Ovo blagotvorno utiče na uspostavljanje blagostanja, od suštinskog značaja u borbi sa prejedanjem. Da biste konzumirali više ove hrane možete da napravite omlet od belanaca.

8. Tofu

Soja je bitan izvor proteina za azijske narode iz drevnih vremena. Izoflavoni sadržanoi u soji imaju važmnu antiokisidansnu ulogu, ali takođe regulišu i apetit. Ovu korist pruža genistein, izoflavonoid za kojeg je dokazano da inhibira apetit i ograničava količinu pojedene hrane za vreme obroka. Probajte ga, nećete omašiti, recepti sa tofuom su veoma ukusni.

9. Kupus

Kako da smanjite apetit
Fotografija: Марияна Петрова Иванова

Kupus stvara osećaj sitosti duže vreme zbog svog složenog sastava. On ima visok sadržaj vlakana, malo kalorija bogat je vitaminom C i veoma je dobar izvor Mg, Ca, proteina, bioflavonoida, kalijuma, folne kiseline i vitamina iz grupe B i ma svojstvo da ograničava porcije hrane kod obroka u kom se prima, tj. posebno u sirovom stanju. Da biste smanjili apetit, jedite više salata šargarepe sa kupusom, svež dinstani kupus.

10. Jabuke

One su alkalno voće koje sadrži veliku količinu rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana, prirodnih šećera, vitamina C, beta-karptina (ako je oguljena), kalijuma i bora. JAbuke sadrže značajnu količinu pektina, ugljenih hidrata koji kontrolišu glad. Jabuke dodavajte u vitaminske salate, kolače, štrudle.

Za još bolje rezultate u borbi protiv apetita, pogledajte naše dijetalne recepte.

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji