Ishrana kod poremećenog metabolizma

Pijenje vode

Metabolizam je složen proces koji počinje kada se čovek rodi, a prestaje kada čovek umre. On podrazumeva složenu mrežu hormona i enzima, koji nisu samo odgovorni za pretvaranje hrane u energiju, već su neposredno povezani i sa potrošnjm te energije. Zato veliki broj ljudi koji imaju poremećen metabolizam su skloni višku kilograma, koje kasnije teško skidaju.

Na vaš metabolizam utiče uzrast, način života, zdravstveno stanje i, nikako zanemarljiva, vaša dijeta i način ishrane.

Voda. Nedavna istraživanja su pokazala da pijenje vode ubrzava gubitak težine i predstavlja neverovatan način da poboljšanje metabolizma. Istraživači u Nemačkoj su otkrili da se kod ispitanika koji su učestvovali u istraživanju metabolički koeficijent (brzina, kojom se sagorevaju kalorije) povećao za 30%, nakon što su popili 3. 5 l vode.

Voda je, takođe, odličan način za suzbijanje apetita i pomaže organizmu da se oslobodi suvišnih količina natrijuma i toksina. Tako da, pijte vodu! Započnite dan velikom čašom vode i pijte je tokom celog dana.

Zeleni čaj. Ispitivanja su pokazala da zeleni čaj podstiče razmenu materija i može pomoći u mršavljenju. On ima antikancerogeno i antioksidantno dejstvo, pa pomaže i kod stanja poremećenog metabolizma.

Voće. Grejpfrut je citrusno voće koje sadrži najveće količine vitamina C. Zahvaljujući hemijskom sastavu, on snižava nivo insulina, podstiče mršavljenje i pojačava razmenu materija. Jabuke i kruške se takođe preporučuju kod poremećenog metabolizma.

Doručak u krevetu

Jedite više proteina. Da bi održavalo mišićnu masu, vašem telu su potrebni proteini. Specijalisti smatraju da su oni u uskoj vezi sa metabolizmom i preporučuje se konzumacija od 0.8 do 1 g proteina po kilogramu težine.

Jedite što više prirodnih namirnica. Pesticidi, veštački zaslađivači, hemikalije i veštački dodaci sprečavaju razmenu materija i proces trošenja energije.

Nemojte preskakati doručak. Drugo nemačko ispitivanje je dokazalo da doručak pdstiče metabolizam. To je tako, jer ako telo ujutru dobije signal da nema šta da prerađuje, ono postaje pasivno i tokom celog dana. Zato, obavezno doručkujte.

Jedite namirnice bogate gvožđem. Gvožđe ima ključni značaj kada je u pitanju snabdevanje mišića kiseonikom i sagorevanje masti. Školjke, manje masno meso, pasulj, obogaćene namirnice od žitarica i spanać su odličan izvor gvožđa.

Ljute paprike. Konzumiranje ljutih papika može ubrzati i stimulisai razmenu materija. Eto zašto kapsaicin (hemijska materija koja se nalazi u ljutim crvenim paprikama) stimuliše telo da proizvodi više hormon stresa, tako što ubrzava metabolizam i čini da sagorevate više kalorija.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji