Biljke u borbi sa visokim trigliceridima

biljke protiv visokih triglicerida

Trigliceridi su hemijska forma masti u krvi. Njihov višak je povezan sa različitim oboljenjima. Visok nivo triglicerida može da dovede do povećanja holesterola, povećanog rizika od infarkta i hipertonije.

Srećom, nivoi triglicerida mogu biti smanjeni pravilnom ishranom i vežbama. Neke biljke mogu biti korisne zajedno sa ishranom i vežbama za smanjenje triglicerida.

Simptomi visokih triglicerida

Visok nivo triglicerida može da bude mnogo nezdrav, tako da je važno da počnete da pratite njihov nivo na vreme, pre nego što postanu realna opasnost. Najčešće, visoki trigliceridi nisu praćeni konkretnim simptomom, dovoljno je da nisu na nivou rizika, ali je prevencija veoma važna.

Kako da izbegnete visok nivo triglicerida? Kontrola triglicerida je veoma prosta i postoje mnogi proizvodi i metode, koji vam u tome mogu pomoći.

Balansirana ishrana: Dobra ishrana, koja nam dozvoljava da izbegnemo nivo triglicerida treba da uključuje velike porcije opvrća, voće i ribu. Treba da se izbegavaju sosevi koji sadrže mnogo masti i da ne zloupotrebljavate crveno meso, nego dajte prednost ptičijem mesu i drugom mesu koje nije toliko masno. Treba takođe da izbegavamo da jedemo velike količine hleba, posebno sosove, da ograničimo alkohol i šećer.

Fizičke vežbe svaki dan: Svakodnevne fizičke vežbe su važne za zdravlje, kao i za mnoge naše funkcije utelu. Na primer, možete da plivate ili da šetate svaki dan. Sa oko 30 minuta vežbi na dan, možete biti sigurni da će trigliceridi biti u normalnom nivou.

Mnogo vode: Preporučuje se oko dve litre vode na dan, pošto će nam to pomoći da budemo čisti i zdravi spolja i iznutra.

Zajedno sa pravilnom ishranom, vodom i fizičkom aktivnošču, postoje neke biljke koje će nam pomoći da održavamo normalan nivo triglicerida.

Cimet

cimet protiv visokih triglicerida

Cimet ima mnogo koristi po zdravlje, jedno od njih je da snižava nivo triglicerida. Naučni podaci iz istraživanje, koji su objavljeni u Diabetes Care 2003 godine, gde su pacijenti uzimali po 1 g, 3 g ili 6 g cimeta na dan, pokazali su da svi imaju poboljšanje u smanjenju nivoa triglicerida, preporučuje se da počnete sa dozom od 1 g na dan.

Beli luk

Beli luk je jedno od bogatstava prirode i to je podržano od mnogobrojnih istraživanja, koji pokazuju da konzumiranje samo jednog belog luka na dan pomaže smanjenju triglicerida. Beli luk pomaže smanjenju odvajanja triglicerida iz jetre u krvim a takođe ima i protivupalna i antikoagulativna svojstva i pomaže snižavanju holesterola.

Zeleni čaj

Listovi sadrže tanine i druge prirodne antioksidante koji pomažu smanjenju triglicerida. Njegovo konzumiranje zajedno sa dijetom i nekim vežbama možete lako smanjiti nivo triglicerida.

Listovi artičoke

artičoka pomaže kod visokih triglicerida

Listovi artičoke su izvor moćnih antioksidanata flavonoida, kao i statina. Ove supstance čuvaju od okiseljavanja i slobodnih radikala. Različita klinička istraživanja su pokazala da je korišćenje listova artičoke korisno za smanjenje holesterola i triglicerida. Ovo je verovatno zbog efekta statina koji pomažu smanjenju holesterola.

Biljke bogate Omega-3 masnim kiselinama

Ove masne kiseline su korisne za srce i pomažu snižavanju triglicerida i holesterola. Omega-3 masne kiseline su nezasićene masti, koje se nalaze u raznim namirnicama i pomažu sprečavanju stvaranja krvnih ugrušaka. Nalazi se u sledećim biljkama: karanfiliću, majoranu, origanu, bosiljku, žalfiji, lovorovom listu, kariju, ruzmarinu, menti, estragonu, đumbiru, semenu maka.

Biljke bogate niacinom

Niacin je vitamin iz grupe B, koji pomaže smanjenju triglicerida. Niacin ne deluje samo na višak triglicerida, nego i protiv LDL holesterola i ukupnog holesterola. Biljke koje su bogate niacinom su: lucerka, koren čička, macina trava, kamilica, euprasia, seme mirođije, piskavica, ženšen, hmelj, equisetum, divizima, kopriva, ovas, peršun, menta, listovi maline, crvena detelina, šišak, žalfija, kiseljak.

Borba sa visokim trigliceridima nije toliko komplikovana, dovoljno je da imate volju i želju. Sport, režim ishrane i čajevi mogu značajno da poprave vaše stanje.

Rejting

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji