Ishrana kod hroničnog gastritisa

Ishrana kod hroničnog gastritisa

Gastritis je upala sluzokože želuca. Mnoge stvari izazivaju gastritis. Najčešći razlog je infekcija sa helokobakterijom pilori, koja uzrokuje čireve na želucu. Autoimuna bolest ili duža upotreba nasteroidnih protivupalnih sredstava, kao što je ibuprofen, takođe mogu izazvati gastrits. Gastriti se može pojaviti iznenade (oštar gastritis) ili postepeno (horničan gastritis).

Znaci i siptomi

Najčešći sipmtomi gastritisa su dijareja i bol. Drugi mogući su:

- Varenje (dispepcija)

- Kiselina u želucu

- Bol u stomaku

- Štucanje

- Gubitak apetita

- Mučnina

- Povraćanje, verovatno krvi ili materijal koli izgleda kao talog od kafe

- Tamna stolica

Gastritis može da bude izazvan infekcijom, upalom, autoimunim oboljenjem, gde imunitet pogrešno napada želudac ili obrnuti tok izlučivanja sekrecije iz žuči u želudac (refluks žuči). Gastritis može da bude izazvan od oboljenja krvi, koji se zove maligna anemija.

Promene u načinu života, kao što je na primer, dugoročno izbegavanje alkohola, kafe i narkotika, može pomoći sprečavanju gastritisa i komplikacija koje dolaze nakon njega (kao što je čir na dvanaestopalačnom crevu). Smanjivanje stresa kroz tehnike relaksacije - joga i meditacija takođe vam mogu biti od koristi.

Da biste izašli na kraj sa horničnim gastritisom, jedite hranu bogatu vlaknima, hranu koja sadrži flavonoide, kao što je jabuka, celer, borovnica (uključujući sok od brusnice), luk, beli luk i čaj koji može da prekine razvoj helikobakter pilori. Izbegavajte hranu sa visokim sadržajem masti. U istraživanjima je doakzano da visok sadržaj masti u hrani povećava upalu želudačne sluzokože.

Za smanjivanje simptoma kod hroničnog gastritisa, jedite sledeću hranu:

- Jedite antioksidantsku hranu, uključujući voće kao što su borovnice, trešnje i povrće kao što su paradajz i paprike.

- Jedite hranu sa visokim sadržajem vitamina i kalcijuma, kao što je badem, pasulj, cela zrna, tamni listovi povrća kao što je spanać, kupus i morske alge.

- Izbegavajte rafinisanu hranu, kao što je beli hleb, makarone, šećer.

- Jedite ribu, tofu (sojino mleko, ako niste alergičnu) ili pasulj za proteine.

- Koristite zdrave masnoće kao što je maslinovo ulje.

- Smanjite ili izbacite transmasne kiseline, koje su nađene u pečenim proizvodima kao što je keks, torte, prženi krompir, krugovi od luka, krofnice, prerađena hrana i margarin.

- Izbegavajte napitke koji mogu iritirati sluzokožu želuca ili da poveća proizvodnju kiselina, uključujući kafu (sa ili bez kofeina), alkohol i gazirana pića.

Sledeći dodaci može pomoći zdravlju organa za varenje:

- Multivitamini, koji sadrže antioksidantske vitamine, A, C, E, vitamine i mikroelemente kao što je magnezijum, kalcijim, cink i selen.

- Omega-3 masne kiseline, kao na primer riblje ulje, 1-2 kapsule, 1 supena kašika maslaca 2-3 puta dnevno može pomoći smanjenju upale.

- Probiotski dodaci (koji sadrže laktobacilius acidofilus). Probiotici ili "prijateljske" bakterije mogu pomoći održavanju balansa u sistemu organa za varenje između dobrih i štetnih bakterija. Ljudi koji imaju slab imunitet ili koji uzimaju imunostimulanse treba da uzimaju probiotike samo pod nadzorom lekara.

Biljke su u principu bezopasan način da se ojača tonus tela i da izađemo na kraj sa hroničnim gastritisom. Preporučuje se upotreba sledećih biljaka:

- Neka prethodna istraživanja su pokazala da brusnica može da inhibira rast helikobakter pilori u želucu

- Anis. Konzumiranje čaja od anisa značajno može poboljšati simptome hroničnog gastritisa.

- Sladić - 3 puta dnevno, žvaćite ovu biljku sat ili dva pre jela, može pomoći zaštiti oštećenog želuca.

- Menta. Čaj od mente, 2-3 puta dnevno može pomoći olakšavanju simptoma.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji