bonapeti.rs»Članci»Ishrana kod problema»Koliko kalorija dnevno da unosimo kako bismo smršali?

Koliko kalorija dnevno da unosimo kako bismo smršali?

Dnevni unos kalorija

Koliko kalorija treba prosečno da uzimamo?

Žene treba da uzimaju otprilike 2000 kalorija na dan kako bi održale težinu i 1500 kalorija kako po skidale po jedan kilogram nedeljno.

Muškarcima je potrebno 2500 kalorija za održavanje težine i 2000 kalorija kako bi skidali po jedan kilogram nedeljno.

Međutim, kalorijski unos je nešto individualno i zavisi od mnogobrojnih faktora kao što su uzrast, visina, trenutna težina, nivo aktivnosti, metabiličko zdravlje i drugo.

Šta su kalorije?

Kalorija je jedinica koja se meri energijom. Kalorije se obično koriste za merenje energetskog sadržaja hrane i pića. Da biste smršali treba da uzimate manje kalorija nego što vaše telo sagoreva svakog dana.

5 saveta za smanjivanje kalorijskog unosa bez gladovanja

1. Više proteina

Konzumiranje više proteina može da smanji apetit i da poveća broj kalorija koje sagorevate. Ako želite da smršate stabilno i sa minilanim trudom, pomislite na dugoročno povećanje unosa proteina. Na taj način ćete ubrzati svoj metabolizam i smanjićete svoj apetit što će automatski dovesti do gubitka težine.

2. Izbegavajte bezalkoholne napitke i voćne sokove

Kalorije od napitaka

Druga relativno jednostavna promena koju možete da napravite je da uklonite tečne kalorije sa šećernim sadržajem iz vaše dijete. Ne postoji apsolutno nikakva fiziološka potreba za ovim napitkom, zbog toga dugoročne koristi njihovog izbegavanja mogu da budu zapanjjujuće.

3. Ispijanje više vode može da pomogne u mršavljenju

Jedan veoma jednostavan trik za smanjivanje težine je ispijanje više vode. Ako uzimate 2 litre vode na dan možete sagoreti otprilike 96 kalorija. Još važnije je vreme kada pijete vodu. S obzirom na to da ispijanje vode pola sata pre obroka može da vas natera instinktivno da uzimate manje kalorija. Kofeinski napici poput kafe i zelenog čaja su takođe odličan izbor. Sadržaj kofeina može da ubrza metabolizam u kratkoročnom planu.

4. Vežbe i treninzi snage

Jedina dokazana strategija za sprečavanje gubitka mišićne mase i usporavanje metabolizma su treninzi snage. Ako nemate mogućnost da stignete do teretane, možete da trenirate i kod kuće. Kardio vežbe su takođe neophodne - ne samo zbog skidanja težine, nego i zbog postizanja optimalnog zdravstvenog stanja.

5. Smanjite unos ugljenih hidrata

Smanjenje kalorija zbog mršavljenja

Pre svega rafinisani ugljeni hidrati i šećeri. Smanjivanje ugljenih hidrata je veoma efikasan način za mršavljenje, zato što smanjuje apetit i automatski vas tera da uzimate manje kalorija.

Prema proučavanjima držanje dijete sa malo ugljenih hidrata može da dovede do gubitka otprilike 2-3 puta više težine, od dijete sa niskim sadržajem masti. Količina kalorija koje su vam svakodnevno potrebne zavisi od toga da li želite da održavate, skidate ili dobijete da kilaži.

Nekoliko jednostavnih promena u dijeti i vašem načinu života kao što su vežbe, pravilna hidratacija, povećan unos proteina i smanjen unos ugljenih hidrata mogu da vam pomognu da skinete nepotrebne kilograme i da se osećate zadovoljno.

Facebook
Omiljeno
Twitter
Pinterest

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji