Nekoliko važnih razloga da rednovno konzumirate tahini od susama

Nekoliko važnih razloga da rednovno konzumirate tahini od susama

Zaboravljeni tahini od susama je ponovo u modi, a njegova ponovna konzumacija je ponovo popularna upravo zbog novih tendencija zdarve ishrane, a interesovanje za ovaj proizvod je povećalo i korišćenje raznih vrsta semenki.

Osim što spada u popularne namirnice, on je veoma koristan za organizam. Tahini se dobija od mlevenih zrna susama, kao nusproizvod susamovog ulja.

Susam je najstarija biljka od koje se dobija ulje i koja je od davnina poznata čovečanstvu. On je poznat još iz drevnih vremena, a koristio se u medicini i kulinarstvu. Postoje arheološki izvori koji svedoče da je susam bio poznat još pre 3500 godina pre Hrsita. U Egiptu je nazivam sezam i bio je deo spiska sa lekovima.

Nakon što je krajem XIV veka zavladala Osmanska imperija, susam je stigao i do nas. Južno od Stare planine počinje da se gaji ova biljka.

Postoje tri glavne vrste tahinija

Nekoliko važnih razloga da rednovno konzumirate tahini od susama

Tzv. beli tahini ima takvu boju zbog toga što nema omotač. On je ljušten i ima nešto prijatniji ukus od crnog, koji nije ljušten. Crni tahini ima malo gorak ukus, ali je najkorisniji od svih, jer su se sve korisne materije sačuvale. Između ova dva tahinija se nalazi i smeđi, koji je i srednje koristan.

Tahini od susama se može svakodnevno koristiti, a mogu ga i svi konzumirati - deca, adolescenti, trudnice, dojilje, aktivni sportisti, mladi i odrasli. Koristan je i za zdrave i bolesne. Koristi se za zdravlje, lepotu i dugovečnost. Preporučuje se onima koji rade fizički težak posao, kao i onima koji se aktivno bave sportom.

Najbolje vreme da se tahini od susam uključi u ishranu jeste zima. Tada su izvori korisnih materija ograničeni, a one se upravo mogu nabaviti putem tahinija.

Susam je bogat izvor raznih korisnih materija. U 100 g susama ima 49.67 g masti, od kojih 21.77 g čine polinezasićene, dok su 18.76 g mononezasićene masti, a sadržaj zasićenih masti je 6.96 g. Vlakna ima 11.80 g, a šećera - 0.30 g.

Osim toga, on je bogat mineralima, gde se najviše izdvaja bogatstvo kalcijumom - 975 mg, zatim sledi kalijum - 468 mg, magnezijum - 351 mg, fosfor - 629 mg, selen - 34.40 mg, 14.55 mg gvožđa. Takođe, sadrži još i mangan, bakar, natrijum i cink.

Proteina u njemu ima između 20 i 30 g. Takođe. 100 g susama sadrži vitamin A, koji je 9 IU; vitamine B grupe poput B1, B2, B3, B4 B5, B6 i vitamin E.

Ugljeni hidrati su 23.45 mg, a proteini - 17.73 mg, dok su fitosteroli 714 mg.

Sirov susam sadrži još i vodu, aminokiseline, od kojih najviše ima glutamina - 3.96 g, a pored njega ima i arganina, valina, alanina, cistina, lizina, meteonina, prolina, glicina, itd.

Ovaj širok spektar korisnih materija čini tahini od susama /posebno crni/ veoma korisnim za zdravlje čoveka. Svakodnevna upotreba može poboljšati zdravstveno stanje.

Razlozi da se konzumira tahini nisu jedan ili dva. On je odlično sredstvo za jačanje imuniteta, jer sadrži vitamine B rupe i vitamin E. B vitamini su važni za rad organizma.

Vitamin B1 je regulator nervnog sistema, pozitivno utiče na mentalne sposobnosti, snabdeva mozak glkozom, poboljšava rad kardiovaskularnog, endokrinog i želudačno-crevnog sistema. On se smatra vitaminom optimizma i elana.

Nekoliko važnih razloga da rednovno konzumirate tahini od susama

Vitamin B2 učestvuje u proizvodnji erotrocita. On pozitivno utiče na debelo crevo, a do velikog je značaja za rast i razvoj organizma, utiče na njegove regenerativne funkcije, na kosu, nokte i kožu.

Vitamin B3 pomaže da organi za varenje normalno funkcionišu, kao i nervni sistem, koža, a takođe potpomaže sintezu nekih polnih hormona kao što su testosteron i estrogen.

Najvažniji za dobro pamćenje, kontrakciju mišiča, kontrolisanje upalnih procesa, održavanje rada kardiovaskularnog sistema jeste vitamin B4.

Sledeći je vitamin B5, koji produžava ljudski život. Nedostatak ovog vitamina vodi do poremećaja razmene materija, prestanak rasta organizma, pojavu pigmentacije i drematitisa na koži.

I poslednji - vitamin B6 ima važnu ulogu u proizvodnji hormona sreće - serotonina.

Vitamin E je najmoćniji antioksidant koji se rastvara u mastima.

Visok sdržaj kalcijuma čini tahini od susama veoma dobrim za poboljšanje i jačanje koštanog sistema. Preporučljivo je da ga konzumiraju ljudi koji imaju nizak nivo kalcijuma u organizmu. Zajedno sa visokim nivoom magnezijuma i fosfora, tahini pomaže u lečenju i profilaktici osteopenije i osteoporoze, koje vode do lomljenja kostiju. Na primer, kod nekih oboljenja štitnjače, svakodnevni unos lekova L-Thyroxin ili Euthyrox vodi do "izvlačenja" kalcijuma iz organizma.

Deficit kalcijuma možete pobediti tako što ćete kašičicu tahinija pomešati sa medom i kiselim mlekom i uzimati na prazan stomak, jer se kalcijum tako blje usvaja. Kada su prisutni problemi sa štitnom žlezdom ili je prisutan Hašimoto, tahini od susama ne može doneti izlečenje, ali može doneti olakšanje. Kod ovih stanja su važni vitamin, minerali i fitohormoni koji se nalaze u tahiniju. Zato je korisno da se svakodnevno unose po nekoliko kašika tahinija.

Pored toga što kalcijum štiti debelo crevo od pojave raka, on donosi olakšanje i kod napada migrene. Preporučuje se ženama u menopauzi, ženama sa prevremenom i jakom menstruacijom. Tahini od susama pozitivno deluje i kod visokog krvnog pritiska, povećanog znojenja, srčanih oboljenja, kao i moždanih problema.

Tahini se preporučuje osobama koje imaju anemiju, jer sadrži dosta gvožđa, ali ne treba se samo oslanjati na njega, jer ne zadovoljava dnevnu potrebu za gvožđem. U kombinaciji sa medom, tahini je pravi melem za problematičan želudac. Ako se uzima ujutru na prazan stomak, on je profilaktično sredstvo za gastritis i čir. U kombinaciji sa cimetom on poboljšava metabolizam celokupnog organizma.

Konzumacija tahinija vodi do povećanja kvaliteta i količine sperme kod muškaraca. Odlično je sredstvo i za profilaktiku i lečenje konstipacije.

Nekoliko važnih razloga da rednovno konzumirate tahini od susama

Tahini se preporučuje trudnicama i dojiljama. Za vreme trudnoće nivo kalcijuma i magnezijuma opada, pa je potrebno da se svakodnevno konzumira tahini od susama. Smatra se da je bolji i od semenki susama, jer se poboljšava cirkulacija i to može dovesti do krvarenja.

Visok sadržaj vitamina B grupe, magnezijuma, fosfora čine tahini dobrim za nervni sistem, a takođe pomaže i kod depresije i nervoze.

Sadržaj nezasićenih masnih kiselina i magnezijuma, čija je koncetracija u tahiniju visoka, čine ovu namirnicu korisnom kod kardiovaskularnih bolesti. Magnezijum, kalcijum, cink, vitamin A blagotvorno deluju na oči, sluzokožu, kosu, nokte. Takođe, cink je važan za pravilan rad štitnjače, za proizvodnju insulina, za rast i razvoj reproduktivnih organa,

Bakar u tahiniji može ublažiti bolove kod reumatoidnog artritisa, budući da on učestvuje u izgradnji antioksidantnih i antiupalnih ezimskih sistema. Takođe, jača krvne sudove i zglobove i daje im elastičnost.

Crni tahini do susama se koristi i za mršavljenje. Materija sezamin usporava gomilanje masti i u isto vreme pomaže da se već nakupljene masti sagore i da se suzbije apetit. Kada se kombinuje sa odgovarajućim namirnicama kao što su pileće meso, nemasna riba, mlečni proizvodi sa niskim procentom masti, morski plodovi, onda daje dobre rezultate.

Tahini od susam je jedna od namirnica koja je obavezna kod gihta. Njime se omogućava bolji metabolizam u organizmu, a to je zahvaljujući cinku. Njegova uloga jeste da uspori gomilanje mokraćne kiseline u organizmu, a tako se i smanjuje giht.

Susam poboljšava sintezu ženskih polnih hormona, koji su veoma važni kada žena ulazi u menopauzu.

Prema drevnoj indijskoj metodi, za prirodnu i holističnu medicniu, Ajurveda, jetra se čisti tzv. zlatnim mlekom. Za pravljenje ovog mleka su najvažniji kurkuma, med i tahini od susama.

Tahini, kako smo već rekli, mogu konzumirati svi uzrasti. Čak ga i bebe mogu jesti. Krajem prve godine se on može uključiti u svakodnevnu ishranu. Kalvijum je potreban za rast i jačanje koštanog sistema. Tahini od susam ajača dečiji organizam.

Tahini je visokokaloričan, daje sitost i zato se treba konzumirati ujutru. On je prava energetska bomba, jer obezbeđuje energiju za sledećih 3 sata, a da ne morate ništa drugo da jedete.

Zbog visokog sadržaja masti, koje u želucu ostaju duže vreme, organizam ne oseća glad. Zbog toga se preporučuje kod dijete ili od oređenog režima ishrane.

On je idealan doručak za osobe koje vode aktivan život, ali i za one koji žele da se zdravo hrane.

Tahini od susama je pravi eliksir za organizam, jer ne samo da čini život kvalitetnijim, već ga i produžava. Takođe, ne treba zanemariti da je i veoma ukusan, pa ga to čini još privlačnijom namirnicom.

Pogledaj više

Rejting

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Oceni:

Komentari

Pošalji